Bad North
macOS / Jeux
Votre royaume est attaqué. Le roi est mort par la main des envahisseurs vikings. L’espoir n’est qu’une lueur lointaine qui disparaît dans le brouillard à chaque instant qui passe. Tandis que vous remplacez votre père sur le trône, il vous incombe d’orchestrer les défenses. Ne vous méprenez toutefois pas : vous ne combattez pas pour la victoire, mais pour tenter désespérément de rester en vie.
Bad North est un roguelite tactique en temps réel sublime, mais brutal. Défendez votre royaume insulaire idyllique contre des hordes d’envahisseurs vikings et menez l’exode désespéré de votre peuple. Chaque île possède une forme unique ; ordonnez à vos loyaux sujets d’en tirer le meilleur avantage stratégique. L’enjeu est capital : échouez et voyez le sang de vos sujets maculer le sol de rouge.
Un jeu superbement brutal où, sur de somptueuses îles générées de manière procédurale, de charmants soldats sont confrontés aux sanglantes réalités de la guerre. Vous dirigez les grandes lignes de la bataille en donnant des ordres de premier plan à vos soldats qui feront tout pour les exécuter au mieux dans le feu de l’action. Complexe mais accessible, doté de commandes simples et de simulations de combat dynamiques, ce jeu est aussi attrayant pour les néophytes qu’il est stimulant pour les vétérans.
Continuez à vous battre, guerriers. Pas pour le pouvoir, les richesses ou la gloire, mais pour un espoir de rétablir la paix sur les terres hostiles du Bad North.
UN ROGUELITE TACTIQUE EN TEMPS RÉEL : Positionnez et déplacez vos troupes pour repousser les Vikings, qui ont eux aussi les moyens de contrer vos menaces. Choisissez vos batailles et planifiez votre évacuation avec soin ! Si vous perdez un commandant, il est perdu à jamais ; si vous perdez tout, la partie est finie !
UN CONTRÔLE INTELLIGENT DES UNITÉS : Vous dirigez les grandes lignes de vos défenses et supervisez le positionnement. Vos soldats s’occupent du reste en se déplaçant et en s’engageant intuitivement en fonction de la situation qui se présente.
DES ÎLES GÉNÉRÉES DE MANIÈRE PROCÉDURALE : Chaque île dispose d’un style somptueux et d’une configuration unique. Tirez-en profit et mûrissez bien votre stratégie, car vous n’aurez qu’une seule chance de les sauver de l’invasion ennemie.
DES AMÉLIORATIONS DÉBLOCABLES : Une défense plus solide et plus intelligente offre de meilleures récompenses. Utilisez-les pour faire passer vos sujets de simple troufions à guerriers aguerris.
Quoi de neuf dans la dernière version ?
Bad North just got BIGGER with the new Bad North: Jotunn Edition update.
UPGRADES/META PROGRESSION
- Added 4 new Items – Mines, Jabena, Philosopher’s Stone & Holy Grail
- Added Hero Traits – unique buffs for commanders
- Unlock Items and Traits to equip your Starting Commanders
- View details of all upgrades seen in the game in the new Codex view
- Rebalanced all abilities that launch units (bomb, Warhammer etc.)
- Nerfed the Warhammer, tweaked it’s targeting and added a 3rd upgrade level
- Plunge attack is buffed and scales with Infantry level (veteran / elite)
- When losing an Item Island you can see which Item you would have won
CAMPAIGN
- See enemy types you will face before playing a level
- Number of enemy types correlates to total enemy numbers
- Movement of the Viking Frontier is more controlled & moves faster in harder difficulties
- Jabena Item allows one Commander to deploy on two Islands per Campaign Turn
- Optionally allow restarting of levels, as an option when starting a campaign
- Added checkpoint islands that provide a fixed point you can return to, rather than restarting your campaign
- Very Hard difficulty is unlocked after completing Hard
- Ability to delete old campaign saves
ECONOMY
- Gold is now deposited in a shared Gold Bank, rather than distributed to commanders
- Total Gold in a campaign is more controlled, less RNG
- Some rare Islands will have a high gold count, but corresponding threat level
- Philosopher’s Stone Item adds additional Gold into the economy
COMBAT
- Replaced the old red-shielded enemies with a new enemy type
- Most enemies (including those with shields) can be knocked off of ships
- Your archers are slightly more likely to target non-shielded troops
- All archers (except brutes) are more likely to target stunned troops
- Enemy archers are more likely to target shielded troops
- Axe-throwers are more likely to target shielded troops with axes
- Infantry are more responsive when ordered to retreat from enemies
- Pikes are more able to form up near stunned enemies
- Archers are better at targeting when close to terrain
- Units are less likely to get stuck on sharp corners of terrain
- Longships landing now do significant stun damage, instead of knockback
COMMANDERS
- Choose the look and loadout (item + trait) of your starting Commanders
- See stats for kills and losses in the Upgrade screen
- See home and death islands in the Upgrade screen
- View dead Commanders in the Upgrade screen
- Holy Grail Item allows you to resurrect one Dead Commander
- Banner Icons altered to give visual representation of Commander Traits
- Additional facial features, including new hair styles and gray streaks
CONTROLS
- Updated Camera controls for mouse / touch to improve responsiveness
- Added alternate mouse behaviours for single button mice and touchscreens
- Added alternate gamepad mapping
VISUALS
- New UI for all Island Rewards and Won Game
- Updated unit outlines to be much crisper, especially with MSAA
- Less visual clipping between shadows, tiles, longships and land
- Tweaked coloration of the islands
- Updated graphical effects for fire and smoke
- Updated effects for bomb explosions